گروه کامپیوتر دانشگاه پیام نور استان آذربایجان غربی

این وبلاگ جهت اطلاع رسانی گروه کامپیوتر دانشگاه پیام نور استان آذربایجان غربی می باشد

گروه کامپیوتر دانشگاه پیام نور استان آذربایجان غربی

این وبلاگ جهت اطلاع رسانی گروه کامپیوتر دانشگاه پیام نور استان آذربایجان غربی می باشد

گروه کامپیوتر  دانشگاه پیام نور استان آذربایجان غربی

این وبلاگ جهت اطلاع رسانی گروه کامپیوتر دانشگاه پیام نور استان آذربایجان غربی می باشد

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

چند روز پیش معاونت آموزشی دانشگاه پیام نور خبر مهمی از تغییرات در آزمون و سنجش این دانشگاه ارائه داد.

به گزارش یوپنا، دکتر ابوالفضل فراهانی با اشاره به تصویب افزایش نمره میان ترم در شورای آموزشی دانشگاه گفت: سقف نمره میان ترم دانشجویان دانشگاه پیام نور از ۶ نمره به ۸ نمره افزایش می یابد و در اولین فرصت ممکن پس از اعمال تغییرات در سیستم گلستان اجرایی خواهد شد.

این اقدام معاونت آموزشی دانشگاه پیام نور بازتاب گسترده ای در میان جامعه بزرگ دانشگاه پیام نور و حتی خارج از آن داشته است و این تصمیم مهم البته نتایج مختلفی را نیز در پی خواهد داشت که در زیر به برخی از آنها پرداخته شده است.

۱- دانشگاه پیام نور همواره ثابت کرده به هیچ قیمتی کیفیت را فدای کمیت نمی کند و برای جذب دانشجو از اصول خاص خود کوتاه نیامده و راز موفقیت دانشجویان این دانشگاه در آزمون های استخدامی، وکالت و کارشناسی ارشد نیز منابع دقیق و آزمون های سراسری آن بوده است.

اما بدون شک لزوم اصلاح و بازنگری در برخی روش های سنجش برای ارتقای کیفیت آموزشی دانشگاه نیاز بود.

۲ – افزایش نمره میان ترم باعث منسجم تر شدن تشکیل کلاس ها و ایجاد انگیزه بیشتر اساتید و دانشجویان برای حضور در کلاس ها خواهد بود

۳ – این اقدام معاونت آموزشی بخشی از سختی های آزمون و حجم بالای منابع را پوشش خواهد و بخشی از دانشجویان می توانند این فرصت را پیدا کنند که با حضور مستمر در کلاس درس و تلاش برای نمره میانترم، نمره بهتری نسبت به گذشته کسب کنند.

۴ – این حرکت معاونت آموزشی در واقع ایجاد دو فرصت برای دانشجویان برای کسب نمره مناسب است، یکی حضور در کلاس و امتحان میانترم و دیگری نمره پایان ترم است.

۵ – گاهی پیش می آمد که دانشجو در امتحان پایان ترم به دلیل مشکلات احتمالی فراوان نمی توانست نتیجه خوبی از آزمون کسب کند و نمره میانترم نیز پوشش دهنده مشکلات دانشجو نبود و همین موضوع باعث استرس در دانشجویان و در نهایت حتی موجب انصراف تعداد زیادی از دانشجویان می شد، که افزایش نمره میانترم به لحاظ روانی تاثیر زیادی روی دانشجویان خواهد داشت و آنها با آرامش بیشتری در جلسه پایان ترم حاضر خواهند شد.

۶ – البته لازم است تا اساتید از این فضا بدرستی و به شکل منطقی استفاده کنند و با عنایت به حجم بالای کتب درسی و آزمون های سطح بالا، از این فرصت برای حمایت از فرآیند تحصیلی دانشجویان استفاده کنند.

۷ – افزایش نمره میان ترم به  این معنا نیست که دانشجویان حتما ۸ نمره را کسب می کنند بلکه این نمره با نظر استاد بوده و در واقع نقش استاد در سنجش دانشجویان افزایش یافته و متناسب با ارتقای منطقی هرم هیات علمی در دانشگاه پیام نور این نقش افزایش می یابد و سیاست معاونت آموزشی در آینده افزایش بیش از پیش این نقش متناسب با ارتقای هیات علمی آن خواهد بود.

به هر روی این گام آثار مثبت فراوانی دارد و در دل این اقدام یک گام عملی برای تقویت و توسعه دانشگاه وجود دارد و به نوعی حرکتی عملی برای پاسخ به کسانی است که سخن از محدودیت دانشگاه می زنند خواهد بود.

  • گروه کامپیوتر پیام نور مرکز خوی

نمره دانشگاه پیام نور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی